今回はE3 2016で詳細が出た『ゼルダの伝説 ブレス オブ ザ ワイルド』に関する記事の翻訳です。翻訳した記事はこちらです。『ブレス オブ ザ ワイルド』は記事のタイトル以外は『BotW』としています。
Full Zelda: Breath of the Wild map revealed: roughly 360 square kilometres - Eggplante!
もし、この元記事が日本のメディアなどで翻訳された場合、こちらのものは非公開とします。
Full Zelda: Breath of the Wild map revealed: roughly 360 square kilometres
ゼルダの伝説 ブレス オブ ザ ワイルドのマップが明らかに:おおよそ360平方km
While they’re not talking about storyline or characters just yet, Nintendo has made sure that the focus on its Legend of Zelda: Breath of the Wild gameplay reveal today has been all about exploration.
任天堂はストーリーや文字について明らかにしてませんが、彼らは今日明らかになった、ゼルダの伝説 BotWのゲームプレイに対する注目は全て探究(のため)であったと確認しました。
So, while in a game demo, we took it upon ourselves (with the blessing of Nintendo, of course; the demo host confirmed photos were allowed) to snap a few photos of the entire Breath of the Wild map.
そのため、デモの体験中に自分たちの番の時に(任天堂の祝福と当然ながら、デモのホストが写真が許可されることを確認しました)BotWの全体マップのいくつかの写真を撮影しました。
After playing the game for about an hour, by our approximation, when fully zoomed out, each square on the map translates to roughly 1 square kilometre (0.4 square miles). The E3 demo is contained within a relatively small section of the map, a section that appears to be about 2 km by roughly 1.5 km. Though the size of the square grid on the map doesn’t scale with the map itself, the calculation is the same: the entire map appears to be roughly 360 square kilometres, or roughly 140 square miles.
1時間程プレイした後の私達の概算によると、完全にズームアウトした際のマップ上の各スクエアはおよそ1平方km(0.4平方マイル)に変換されました。
E3のデモ版は約2km×1.5kmだと思われる部分という、比較的小さなセクションの範囲内となっていました。
地図上の四角い格子のサイズはマップ自体には比例しませんが、結果は同じです。マップ全体は約360平方km(140平方マイル)であるように見えました。
The play area afforded to players at E3 is visible below, as is our compiled version of the entire Breath of the Wild map. In all, there is a lot of the map even within the E3 demo area that can’t be accessed without teleporting to it, whether it is because Link can’t swim without his tunic (which he doesn’t have in the demo), or because the area is separated by a large and dilapidated bridge that is not crossable.
E3でプレイヤーに与えられたプレイエリアは以下の物となります。これは私達がBotWの全体マップを編集したものです。
いずれにおいても、リンクがチュニック無しには泳げない(デモ版のリンクはチュニックを持っていませんでした)か、または渡れない巨大でオンボロな橋でエリアが切り離されているかで、テレポート無しには行けない場所があるE3デモの範囲内でさえ多くの地図がありました。
(出典元:Full Zelda: Breath of the Wild map revealed: roughly 360 square kilometres - Eggplante!)
Within the map itself are regions, separated by the light blue lines. It is currently unclear how Link traverses between these regions as they appear to be separated by mountains, bridges, or a river network of some kind. In each region is a tower–in the region of Hyrule we played, it’s called Resurrection Tower–which Link must find and activate with his Sheikh Slate, a sort of ancient tablet computer of sorts, which then stores the regional information and provides clues as to enemy locations, beacons, ruins, and other points of interest.
マップ内には水色の線で区切られた領域があります。これらが山脈、橋、またはいくつかの河川網によって分離されているように見えており、リンクがこれらの領域の間を横断する方法は今のところ不明となっています。各領域、即ち私達が冒険するハイラル地方には「Resurrection Tower」と呼ばれる建物があります。これはリンクが見つけ、古代のタブレットPCの一種である「Sheikh Slate」を利用してアクティブにする必要がある建物です。ここにはその領域情報が保存されており、敵の位置やビーコン、遺跡、及び他の興味ある地点といった手がかりを提供してくれます。
Some regions are clearly larger than others, but there is still plenty to do within the small region we played. After an hour of playtime, we feel that there is still much to do within just that small section of Hyrule.
一部の領域は他より明らかに大きいですが、私達が遊んだ小さな領域内にもやることは依然として数多く存在します。1時間の体験後、私たちはハイラルの小さなセクション内だけでもやることはまだまだたくさんあると感じました。
During their live presentation at E3, Nintendo specifically said that the demo of Breath of the Wild playable on the show floor represents roughly 1% of the game’s total size, which lines up with our estimation nearly perfectly.
任天堂は、E3でのプレゼンテーションの間、ショーフロアで遊べるゼルダの伝説:BotWのデモはゲームの合計サイズの約1%を示していると具体的に述べました。これは私達の推定とほぼ完全に並びます。
Let us know what you think about the size of the Breath of the Wild map and how large you think the game could be. It seems pretty incredible to think that there could be that much land in this world, but the scale really does seem to hold true based on the number of times we’ve been back to play and by a rough estimation of Link’s walk, draw distance, and comparing the height of objects with their distance to other landmarks.
皆様がBotWのマップサイズについて何を思うか、そしてこのゲームがどれほど大きく有り得たか教えて下さい。この世界にそれほどの土地があるかも知れないと考えるのはかなり信じられないでしょう。しかし、規模は私達が遊んだ回数やリンクの歩行、描かれた距離、オブジェクトの高さを他の目印までのそれらの距離と比較した概算に基づいており、本当に正しいようです。
The Legend of Zelda: Breath of the Wild launches on Wii U and Nintendo NX sometime in 2017.
ゼルダの伝説 ブレス オブ ザ ワイルドはWiiUとNXで2017年発売予定です。